Jak dosáhnout explozivního růstu

Své první zkušenosti s podnikáním jsem začal sbírat v prostředí MLM. Časem jsem zjistil, že stejné principy a postupy fungují v klasickém podnikání. Nenechte se tedy odradit. Nebudu zde propagovat žádné MLM ani obchodní příležitost. Chtěl bych sdílet zkušenost a dát Vám pochopit jádro věci, abyste si jej mohli vzít do svého podnikání.

Kladete si někdy otázku: Kde a jak rozšiřovat obchodní tým?

Před 15 lety jsem se vrátil do ČR. Chtěl jsem začít podnikat. Neměl jsem prakticky nic. Neměl jsem nápad ani peníze… První skutečné zkušenosti jsem sbíral jako prodejce. Podobně jako Karel Heřmánek ve filmu Smrt krásných srnců. Nic závratného. Ovšem zkušenosti to byly cenné.

Bratr mi udělal registraci u jedné známé MLM společnosti. Neměl jsem vůbec ponětí jak to udělám, jak to vybuduji. Stal jsem se součástí skvělého týmu, který má jeden z nejpropracovanějších systémů vedení a vzdělávání. Můj problém bylo to, že jsem NEMĚL SEZNAM KONTAKTŮ.

Známé a kamarády jsem v ČR neměl. Moji spolužáci byli různě po světě a nebo o podnikání nechtěli ani slyšet, natož o MLM.

A moji zákazníci z nedávné doby spanilých jizd dům od domu, dveře od dveří? Bál jsem se za nimi přijít s něčim tak “malým”. Ano, bál jsem se a nevěřil sobě ani vlastnímu obchodu. Taková byla moje tehdejší skutečnost.

Dvě cesty

Mohl jsem se vzdát. Najít si zaměstnání s “jistou” výplatou. Kde bych byl dnes? Co bych se naučil? Rozhlédl jsem se okolo a bylo jasno. To není můj šálek kávy.

“Nezáleží na kritikovi, na člověku, který ukazuje, jak nějaký silný jedinec klopýtl nebo že ten kdo dělá dobré skutky se mohl snažit ještě víc. Naši úctu si zaslouží hlavně člověk, jenž vstoupil do arény, člověk, jehož obličej je pokrytý prachem, potem a krví. Člověk, který udatně bojuje a přitom znovu a znovu chybuje, selhává, který zná nadšení, mimořádné odhodlání a angažuje se ve správné věci. Člověk, který v lepším případě uspěje a v horším sice ztroskotá, ale ztroskotá s vynaložením velké odvahy, proto se takový člověk nikdy nezařadí k lidem chladným a vystrašeným, kteří nikdy nepoznají ani vítězství ani porážku.”

*Theodore Roosevelt, z projevu v Sorboně r. 1910 (RFS, str. 84)*

2115525-olomouc-poulicni-prodej-vonavky_denik-380Zvolil jsme si cestu šíleného rozhodnutí (v té době z mého pohledu). Rozhodl jsem se využít ten největší seznam lidí (Kontakty lidí, které ještě neznám). V ulicích číhali “finančí poradci”, “odborníci na hubnutí”, zástupci operátorů… Stávali na nejfrektovanějších místech. Už pohled na jejich upachtěné tváře a jejich klientelu ukazoval, že tudy cesta nevede.

I moje sponzorská linie po neúspěšných pokusech ustoupila od kontaktování na ulici. Říkali, že “studené kontakty” nefungují. Přirozeně! Už naši dědové věděli, že nejefektivnějším nástrojem pro budování sítí a obchodu je DOPORUČENÍ ZNÁMÝ ZNÁMÉMU.

Mým jediným zdrojem informací byly 2 MC (kazeta s magnetofonovou páskou), kde se ve 4 minutách mluvilo o tom, jak to dělají v USA. Jedna popisovala proč je důležité denně přidat do seznamu 5 vhodných lidí. Druhá popisovala něco ve smyslu: Podívej se lidem do očí, usměj se a zeptej se: “Jak se máš?”images-2

Musel jsem si najít českou mutaci a zvládnout to. Rozhodl jsem se každý den do svého adresáře přidat 5 nových kontaktů, kterým má smysl ukázat marketingový plán. Musí mít touhu něco změnit, něco dosáhnout. A musí to být moji známí. Jak to udělat rychle a efektivně?

Povedlo se! Systém funguje

Během měsíce jsem měl rostoucí tým, který měl své seznamy a mohl se držet systémových doporučení. Snažili se udržet tempo sponzorování. Proto i jim rychle seznamy vyschly. Museli jsme se naučit budovat hloubku, navazovat vztahy do hloubky organizace rostoucího týmu. Šlo mi to o poznání snadněji, protože zkušenosti z ulice byly k nezaplacení.

Uvědomil jsem si, že pro úspěch v jakémkoliv oboru je důležité rozšiřovat sféru vlivu. A tak jsem začal hledat cesty jak to ve svém týmu učit – duplikovat. Vytvořili jsme systém jednoduchých kroků, které vedly k rychlým výsledkům.

Nejpodstatnější bylo, že celý tým pak lépe pracoval. Číst knihy, konzultovat je skvělé. Až ve skutečném světě v interakci se svým okolím rosteme. Člověk sám lépe pozná, naučí se efektivněji komunikovat, prezentovat, navazovat vztahy a inspirovat druhé.

Dnes tento systém využívají 1000ce lidí pro své soukromé vztahy i profese. Možná to znáte?! Většina lidí říká, že jsou komunikativní, umí se chovat ve společnosti a navazovat kontakty (když o nic nejde). Jakmile si mají cíleně říci o kontakt, všechny jejich znalosti jsou “pryč”.

Chcete se ujistit jak na tom jste se svými dovednostmi vy? Klikněte ZDEotestujte své dovednosti během 7 minut.

eBook Sponzorovací proces od A do Z

Tento postup Vám pomůže problém odstranit i duplikovat. Pravidelně se svými kolegy vyrážejte hledat nové kamarády. Buďte jim příkladem!

Stáhněte si zdarma eBookHledáte nové kamarády, přátele nebo dokonce vážný vztah?

ZDARMA si stáhněte eBook Seznámit se je snadné... Případně se podívejte na bezplatný mini video kurz ZDE

 

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2Hledáte zákazníky nebo obchodní partnery? Stáhněte si Prémiový dokumet a bezplatně se podívejte na mini video kurz Školy seznamování.

Systém byl prověřen časem v každodenní praxi v různých oborech podnikání i soukromých vztazích.

Další inspiraci a informace najdete na blogu autorky Školy seznamování. Nechte se inspirovat. Nikdy předem nevíte co vymyslíte, co Vás naplní v iterakci s okolním světem. Jak se změní Váš život. Systému seznamování dnes vděčím za všechno dobré v mém životě. Mám úžasnou ženu, krásné děti, spolehlivé přátele i práci, která mě baví. Nic z toho by nebylo, kdybych se denně neseznamoval a nebavil s lidmi. Co by se mohlo změnit ve Vašem životě? Jak by vyrostl Váš obchod, kdyby denně přibylo o 5 zákazníků navíc? Jak by vyrostl Váš tým?

Autor: David M Strnad

Pomáhám lidem najít jejich skutečný SEN, aby se stal jejich Silným Emotivním Nábojem. Nemyslím sen, který se jim zdál nad ránem. Mluvím zde o jejich poslání, vizi a skutečných cílech. Takový sen musí být větší než to kde jsme dnes, musí nás přimět k tomu pracovat na sobě. Proto vznikla Škola seznamování, kde učíme lidi rozšiřovat sféru vlivu a budovat vztahy. Také vytváříme EliteAffiliate Program, kde si lidé mohou vydělávat na internetu, i když ještě nemají vlastní produkt. Jsem autorem projektu Video klíč k úspěchu, kde pomáháme podnikatelům integrovat video marketing do jejich obchodního modelu…

Napište mi, co si o článku myslíte

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.