Můžete si naplánovat výdělek a skutečně ho vydělat?

Umíte si představit, že budete vydělávat 2x, 4x nebo dokonce 10x víc než vyděláváte dnes?
Jestliže ano, jste na dobré cestě, protože umět si reálně představit svůj několikanásobný výdělek je základ, abyste ho jednou také skutečně vydělávali.

Jen málo lidí si umí lepší výdělek představit a ještě méně lidí toho skutečně dosáhne. Kde je zakopaný pes?

Základ úspechu je…

Dejme tomu, že chcete jet z Prahy do Prešova. Co uděláte před tím, než vyrazíte na cestu?
Pokud jste ještě nikdy nebyli v Prešově a neznáte cestu, tak si pravděpodobně najdete trasu na mapě (nebo navigaci) a podíváte se, která cesta je nejkratší, nejrychlejší atd. A podle mapy nebo navigace pojedete celou cestu.
Jinak řečeno, naplánujete si cestu z Prahy do Prešova.
Samozřejmě plánovat nemusíte a můžete si říci: “Jsem zkušený řidič. Trefím tam i bez mapy.” Toto rozhodnutí může mít za následek, že cesta do Prešova se vám prodlouží, protože nepojedete nejkratší nebo nejrychlejší cestou. Konec konců vás to bude stat více času a energie (nákladů).

mapa

Snímek z Google maps

 

Základem je vždy plánovat!

Plán je to co vám dává jistotu, že dojdete do cíľe v nejkratším možném čase. Pokud ještě neplánujete, jednoznačně začněte. Můžete požívat Google Kalendář. Je zdarma a máte ho NON-STOP u sebe – v mobilu i v počítači.

Důležité jsou klíčové aktivity

Když konzultuji obchodníky a požádám je: “Ukažte mi svůj diář.”, zjišťuji, že 99,9% z nich dělá tu samou chybu! Nemají ve svém diáři naplánované klíčové aktivity.
Většinou mají naplánované jen schůzky s klienty a nic víc. Schůzky s klienty nejsou však jedinou klíčovou aktivitou obchodníka. Činností, na kterých závisí výplata obchodníka, je více.
Například klíčová aktivita telefonování a domlouvání schůzek předchází schůzkám samotným, proto i tato aktivita by měla mít v diáři obchodníka své místo. Další klíčovou aktivitou je například vyhledávání potencionálních klientů. (Návod jak pomocí Facebooku vyhledávat klienty najdete ZDE.) Telefonování v diáři obchodníků ještě občas najdu, ale vyhledávání klientů téměř NIKDY!

Přitom hlavní důvod proč lidé v prodeji neuspějí je, že nemají komu zavolat, s kým dohodnout schůzku a proto také neprodají. Z jejich diářů se proto často vytratí ty plánované schůzky a příjem neroste, spíše klesá.

Když chcete, aby váš příjem rostl, začněte si plánovat všechny klíčové aktivity. U obchodníků jsou to hlavně:

  • Vyhledávání nových klientů
  • Telefonování, domlouvání schůzek
  • Schůzky s klienty

Je tu ještě čtvrtá aktivita, která by neměla chybět v plánu – sebevzdělávání. Naplánování a realizace klíčových aktivit je fajn. Zvyšování efektivity a úspěšnosti těchto aktivit je možné jen osobním rozvojem. Není přece jedno jestli z deseti schůzek uzavřete jeden obchod nebo tři obchody.

Obchodník, který dokáže uzavřít z deseti schůzek tři obchody, vydělává 3x víc než obchodník, který uzavře jen jeden obchod z deseti schůzek. Přitom oba pracují stejně!
Vzdělávání se v oblastech komunikace, efektivity, řízení času i prodejních technik vám pomůže, abyste za stejný čas vydělávali více peněz nebo abyste dokonce pracovali méně a přitom více vydělávali. Proto v mém diáři nechybí čas na vzdělávání. Vzdělávám se každý den a to samé doporučuji vám. Nemusí to být hodiny. Stačí, když začnete 15 minutami denně. Ideálně by to mohlo být 2×15 minut denně – 15 minut vzdělávání v odborné oblasti a 15 minut vzdělávání se v oblasti osobního růstu. Vždy si naplánujte tento čas ve svém diáři. Svůj plán také realizujte.

Znát svá čísla

Když víte, jaké aktivity jsou pro váš úspěch klíčové, můžete se pomalu pustit do plánování a řízení vlastních výdělků.
Ve světě úspěšných platí jedno pravidlo – “Co se měří, dá se řídit”. Pokud měříte – sledujete svojí úspěšnost v prodeji a svůj příjem, tak je můžete také řídit. Když to budete dělat, tak budete cítit, že váš příjem z měsíce na měsíc roste. Vím, že to v tuto chvíli zní trochu abstraktně. Pojďme se tedy podívat co byste měli měřit, abyste byli úspěšnější a vydělávali víc.

Mějte přehled:

  • Kolik jste získali nových klientů za měsíc? (např. 100 nových klientů)
  • Kolik jste udělali telefonátů – pozvání na schůzku za měsíc? (např. 120 telefonátů)
  • Kolik schůzek se uskutečnilo za měsíc? (např. 20 uskutečněných schůzek)
  • Kolik jste uzavřeli obchodů za měsíc? (např. 10 uzavřených obchodů)
  • Kolik jste vydělali za měsíc? (např. 30.000 Kč)

pozn. Vaše skutečná čísla můžou být samozřejmě jiná. Je to jen matematický příklad. Záleží na tom, co prodáváte.

Tyto informace vám poslouží na dvě věci. Na to, abyste si jednoznačně naplánovali aktivity, které vám pomůžou vydělat tolik, kolik chcete. Také k tomu, abyste věděli v jaké oblasti se vzdělávat.
Když nemáte přehled o těchto svých číslech, začněte hned od zítřka s jejich zapisováním (pokud chcete násobit a řídit svůj příjem).
Hned vám ukážu, jak tato čísla využít při plánování výdělku.

Kolik chcete vydělávat?

Když už znáte svá čísla, můžete začít plánovat svůj výdělek. Nejdříve si odpovězte na otázku: “Kolik chci vydělávat?” a odpověď – číslo si napiště na papír.

Například minulý měsíc jste vydělali 30.000 Kč a tento měsíc chcete vydělat 45.000 Kč. (Zvolil jsem schválně kulatá čísla, aby se to dobře počítalo a pochopili jste princip.)
Dobré je také odpovědět si na otázku: “Proč to chci?” nebo “Co udělám s těmi penězi?” Odpověď na tyto otázky bude vaší motivací, když vám “kritik” ve vašem podvědomí začne namlouvat: “Kašli na to, vždyť to nemusíš dělat.” V té chvíli už budete mít plán, který stačí dodržet, aby se uskutečnilo to, co skutečně chcete. Nastavte své aktivity a držte se plánu!

Je to podobné jako na cestě z Prahy do Prešova. Abyste nezabloudili, podíváte se, jaká města máte projet. To samé byste měli udělat vy na své cestě k lepšímu výdělku. Už za chvíli se dozvíte jak na to.

Jak plánovat

Už jste rozhodli o svém výdělku, který chcete dosáhnout a také znáte svá čísla. Nastavení aktivit už bude jednoduché.

Telefonáty
V minulém měsíci (podle příkladu výše) jste na výdělek 30.000 Kč potřebovali 120 telefonátů. To znamená, že každý jeden telefonát Vám vydělal 250 Kč.
Jak jsem na to přišel?
Váš výdělek z minulého měsíce jsem vydělil počtem telefonátů. Tedy 30.000 Kč : 120 telefonátů = 250 Kč za jeden telefonát. Teď už snadno spočítáte kolik potřebujete telefonátů, abyste vydělali 45.000 Kč.

45000 : 250 = 180 telefonátů, které musíte udělat

Stejným způsobe si musíte spočítat kolik schůzek a kolik prodejů potřebujete k cíli.

Schůzky s klienty
30.000 Kč : 20 schůzek = 1.500 Kč za jednu schůzku (bez ohledu na úspěch schůzky)

45.000 : 1.500 = 30 schůzek, které musíte uskutečnit

Uzavřené obchody
30.000 Kč : 10 uzavřených obchodů = 3000 Kč z jednoho uzavřeného obchodu

45.000 : 3000 = 15 obchodů, které musíte uzavřít

Nové kontakty vyhledávání potencionálních klientů
Na to, aby to bylo možné je ješte potřebné získat kontakty, na které budete telefonovat. Je možné, že je máte, ale na to, abyste mohli fungovat i další měsíc, je potřebné kontakty neustále sbírat. Minimálně tolik, kolik míníte v daném měsíci obtelefonovat. V našem příkladě by to bylo 180 nových kontaktů.

Plánování aktivit do kalendáře

V této chvíli už víte, co potřebujete udělat pro dosažení úspěchu. Vím, že ta čísla vypadají hrozivě. Pozitivní je, že měsíc má 4 týdny a v nich 20 pracovních dní. Když si plán rozdělíte na dny, zjistíte, že to není mnoho.
Za měsíc potřebujete 180 telefonátů z toho 30 schůzek a 15 uzavřených obchodů. Také potřebujete vyhledat 180 nových potenciálních klientů. Plán pro každý den by měl obsahovat klíčové aktivity s cílem uskutečnit 9 telefonátů (bez ohledu na výsledek), 1,5 schůzky a vyhledat 9 potencionálních klientů (abyste doplnili zásobu nových kontaktů pro příští měsíc).
Už to nevypadá tak hrozivě. Co říkáte?
Teď si vezměte diář a na každý pracovní den si naplánujte čas, který budete věnovat telefonování, schůzkám, vyhledávání kontaktů a sebevzdělávání.
Nezapomeňte, že všechny tyto aktivity musí být ve vašem diáři! Doporučuji najít si pro každou z nich vhodný čas, který může být pravidelný. Postupně si zvyknete na svůj denní program a váš mozek bude pak také v tu chvíli lépe fungovat, budete efektivnější. Schůzky bych v tomto případě naplánoval na prvních 10 dnů po dvou a dalších 10 dnů po jedné. Je lepší máknout si na začátku a ke konci měsíce mít už pohodičku.

Na závěr to nejdůležitější!

Mít cíl a plán je super. Nejdůležitější je ho realizovat. Takže hned potom co si naplánujete svůj výdělek, udělejte první krok. Zvedněte telefon a zavolejte prvním klientům, dohodněte si první schůzky.
Ještě jedna rada, která se mi osvědčila. Pomáhá mi dodržovat moje plány. A to je: Zveřejněte svůj plán! Řekněte o něm manželce, kolegovi, šéfovi…

Napište mi do komentářů, zda ve svém obchodě plánujete nebo neplánujete a jak vám to pomáhá. Článek můžete také sdílet se svými přáteli na sociálních sítích. Třeba je tím budete inspirovat, aby si i oni zlepšili výdělek. Pomozte svým přátelům jednoduchým kliknutím na tlačítko sdílení.
728x90-cz.png

Autor: David M Strnad

Pomáhám lidem najít jejich skutečný SEN, aby se stal jejich Silným Emotivním Nábojem. Nemyslím sen, který se jim zdál nad ránem. Mluvím zde o jejich poslání, vizi a skutečných cílech. Takový sen musí být větší než to kde jsme dnes, musí nás přimět k tomu pracovat na sobě. Proto vznikla Škola seznamování, kde učíme lidi rozšiřovat sféru vlivu a budovat vztahy. Také vytváříme EliteAffiliate Program, kde si lidé mohou vydělávat na internetu, i když ještě nemají vlastní produkt. Jsem autorem projektu Video klíč k úspěchu, kde pomáháme podnikatelům integrovat video marketing do jejich obchodního modelu…

Napište mi, co si o článku myslíte

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.