Reklama je mrtvá! Jak získat zákazníky na FaceBooku?

Hledáte cestu propagace pro své podnikání, abyste více prodávali? Reklama je mrtvá! Jak získávat zákazníky?

Reklamní agentury a časopisy vás přesvědčují, že právě ta jejich reklama zvýší prodej vašeho zboží a služeb. Jaká je pravda?

Jak velké publikum mohou oslovit?

První otázky, které si musíte položit, abyste vyhodnotili nabídku reklamních agentur a časopisů, jsou: “Kolik lidí reálně uvidí vaší reklamu? Kolik z nich je potencionálním zákazníkem vašeho obchodu?”

Některé časopisy vycházejí v desetitisícových nákladech. Připusťme, že se celý náklad časopisu prodá. Vaší reklamu uvidí desítky tisíc lidí. To je skvělé!

Jaký je výkon reklamy?

Kolik čtenářů daného časopisu právě teď hledá vaše zboží nebo službu? Kolik jich navštíví váš obchod? Máte možnost se jim ještě připomenout, pokud neotevřou znovu časopis?

Statistiky se různí časopis od časopisu, agentura od agentury a sortiment od sortimentu. Obecně lze říci, že dobrá reklama reálně přivede do vašeho obchodu 1-5 % respondentů.

Jednoduše z 10.000 čtenářů můžete při dobré reklamě získat 100 návštěvníků obchodu. To by mohlo v průměru znamenat 20 platících zákazníků. Nutno podotknout, že tu mluvíme o ideálním stavu, kdy jste dostupní pro všechny čtenáře časopisu bez překážek a vaše konkurence nemá taky lákavou nabídku.

Cena reklamy?

Jednoduchá otázka. Například za 1/4 stránky v časopisu Story zaplatíte 80.000 Kč.

Jaká je cena získání jednoho zákazníka?

Pokud máme přesnou informaci, kolik nám reklama přivedla platících zákazníků, výpočet je jednoduchý. Pro tuto chvíli se držme čísel uvedeného příkladu. Tedy reklama nám přivedla 100 návštěvníků a z toho 20 lidí si něco koupilo.

C : Pz = Cz

* Kde C=Cena reklamy | Pz=Počet platících zákazníků | Cz=Cena za platícího zákazníka

tedy z příkladu: 80.000 Kč : 20 = 4000,- Kč

Kolik u vás v průměru zákazník utratí? Je reklama výdělečná nebo je prodělečným luxusem?

V čem je reklama na FaceBooku jiná?

Publikum FaceBook reklamy

Víme, že jen v České republice je více než 3,5 milion uživatelů FaceBooku. To je jedno z největších publik pro vaší reklamu. Reklamu si jednoduše naklikáte sami.

Cena za proklik (návštěvníka) na vaší webovou stránku je v rozpětí od 0,50 Kč (podle oboru a typu reklamy). Ve většině oborů proklik nepřesáhne 20,- Kč. Za 100 návštěvníků vašeho WEBu tak zaplatíte od 50 do 2000 korun. Pokud se i nyní budeme držet příkladu a získali byste touto reklamou 20 platících zákazníků, kolik je cena za zákazníka?
Správně 100,- Kč! Vyplatí se vám taková reklama?

Remarketing – připomenutí vaší nabídky

Návštěvník vaší stránky možná váhal nebo neměl u sebe kreditní kartu. Je jedno proč právě on odešel z vašich stránek bez nákupu. Díky FB reklamě umíte zařídit tzv. remarketing. Vaše nabídka se bude uživatelům připomínat.

Už se vám stalo, že jste něco hledali, prošli jste několik webových stránek a e-shopů. Nic jste zatím nekoupili. Ale najednou jste reklamu na vámi hledaný produkt viděli všude. To je ono – remarketing. Některý z těch obchodů, který jste navštívili, se vám připomíná.

Nestřílejte naslepo brokovnicí

Nechat zobrazovat vaší reklamu všem uživatelům FaceBooku je jako střílet brokovnicí do koruny stromu v domění, že si k večeři ugrilujete holuba.
Na 90 % budete mít k večeři chleba s máslem.

Profesionální zacílení reklamy

Pokud budete trpěliví a místo brokovnice si vezmete pušku kulovou s dobrým zaměřováním, je pravděpodobné, že si na grilovaném holubovi pochutnáte.

Pokud budete profesionálně cílit svojí reklamu. Budete jí zobrazovat pouze těm uživatelům, o kterých FaceBook ví, že jsou ve vaší lokalitě a pravděpodobně hladají vaše zboží, rapidně zvýšíte výkon reklamy. Současně snížíte cenu za platícího zákazníka.

Zvládne to každý

Možná mi namítnete, že nemáte potřebné zkušenosti, dovednosti a znalosti. Nebojte se. Stáhněte si zdarma e-book “Jak zacílit reklamu na FaceBooku jako profesionál
Martin Mažár s Michalem Dedinským vás v eBooku provedou podrobně krok za krokem cílením FB reklamy. Zvládne to každý!

Přejít k bezplatnému stažení eBookuAko cieliť reklamu na FaceBooku ako profesionál

Napište mi do komentářů svojí zkušenost s FaceBookovou reklamou.

Autor: David M Strnad

Pomáhám lidem najít jejich skutečný SEN, aby se stal jejich Silným Emotivním Nábojem. Nemyslím sen, který se jim zdál nad ránem. Mluvím zde o jejich poslání, vizi a skutečných cílech. Takový sen musí být větší než to kde jsme dnes, musí nás přimět k tomu pracovat na sobě. Proto vznikla Škola seznamování, kde učíme lidi rozšiřovat sféru vlivu a budovat vztahy. Také vytváříme EliteAffiliate Program, kde si lidé mohou vydělávat na internetu, i když ještě nemají vlastní produkt. Jsem autorem projektu Video klíč k úspěchu, kde pomáháme podnikatelům integrovat video marketing do jejich obchodního modelu…

Napište mi, co si o článku myslíte

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.